Onderstaande issues zijn beschikbaar in de WinTree versie 8439. Deze versie is vanaf januari 2015 beschikbaar.
![]() |
Belangrijke informatie voor alle WinTree-gebruikers
Database conversie
Na de installatie van een nieuwe WinTree® versie dient de database altijd geconverteerd te worden naar de nieuwste versie. Tijdens de conversie worden de gegevens van de database (bestand waarin de bedrijfsgegevens zoals klanten, verkooporders, leveringen en facturen zijn opgeslagen) aangepast naar de nieuwste versie. Waar nodig worden nieuwe tabellen toegevoegd of bestaande tabellen worden uitgebreid.
De conversie van de database(s) zal langer duren dan bij voorgaande versies. De huidige database die in WinTree® gebruikt wordt is van SAP, versie 10. Na de installatie van deze versie zal de database omgezet moeten worden naar SAP, versie 16. Duurde een conversie normaliter 15 minuten dan moet nu rekening gehouden worden met 2-3 keer zoveel tijd.
Houdt er rekening mee dat het converteren van alle databases (huidige seizoen, extra financiële databases en historie databases) behoorlijk wat tijd kan kosten. Gedurende het converteren kan er NIET in WinTree® gewerkt worden. Ook niet in het huidige seizoen wanneer een historie database geconverteerd wordt.
De conversie van alle databases zal automatisch starten wanneer de versie geïnstalleerd is. |
Inzage voorraad: weergave leveranciers aan te passen
In het menu Assortiment -> Inzage voorraad kun je de weergave op klanten zetten. Dan worden direct alle klanten op het tabblad Selecties getoond. Indien
de weergave op Leveranciers gezet werd, moest altijd eerst een trefnaam geselecteerd worden. Het is nu ook mogelijk om bij de weergave Leveranciers direct
alle leveranciers in het scherm te tonen. Deze optie wordt ingesteld met parameter 2262.
Onderhoud assortiment: via autorisatie alleen prijsvelden muteerbaar maken
Via autorisatie kan het menu Assortiment -> Onderhoud Assortiment ontoegankelijk of 'Read only' gemaakt worden. In het stamgegeven Rollen is het nu
mogelijk om alleen de prijsvelden muteerbaar te maken terwijl alle overige velden niet muteerbaar zijn.
Inzage assortiment scherm; extra tabblad Voorraadmutaties
Met behulp van parameter 2227 (door TSD in te stellen) komt een extra tabblad in het menu Assortiment -> Inzage Assortiment beschikbaar. Op dit tabblad
worden de voorraadmutaties van het geselecteerde artikel getoond. Het tabblad heeft ook een speciale kolom “Speciaal saldo’ waarin door TSD op basis van
mutatieredenen een apart saldo kan worden berekend.
Het tabblad toont dezelfde gegevens als het scherm wat via het menu Assortiment -> Onderhoud Voorraad -> Onderhoud voorraad per Lokatie (of Plant) ->
button [Opties] -> Inzage Voorraadmutaties geopend kan worden.
Negatieve voorraad: mogelijk bij basis modulesamenstelling (BASIS)
Door een aanpassing m.b.t. een verbeterde herkomstregistratie was het tijdelijk niet mogelijk om negatief in te delen als alleen de basismodule van
WinTree® werd gebruikt. Dit is nu weer mogelijk. Met behulp van parameter 2266 kan nu ingesteld worden of de voorraad negatief kan worden als er meer
ingedeeld wordt dan op voorraad is. De standaard waarde van de parameter is 1, hetgeen betekend dat WinTree® standaard negatieve voorraadaantallen kan
krijgen.
PlantConnect: Offerte vanuit lijst te versturen met belading, staffelprijzen en foto
Vanuit de samengestelde voorraadlijst voor PlantConnect is het mogelijk om een offerte af te drukken. Hiervoor is een nieuw document met nummer 421
toegeveogd. De offerte bevat naast de artikelinformatie ook de belading, de staffelprijzen en de foto. Meerdere geselecteerde regels kunnen ook tegelijk
afgedrukt worden. Uiteraard is het document ook per e-mail te versturen.
Muteren voorraad: waarschuwing bij muteren van ingekochte partijen
Bij het muteren van een oorspronkelijk ingekochte partij toont WinTree® een waarschuwing wanneer er niet voor gekozen wordt om de inkoop bij te werken.
Met behulp van parameter 2249 kan ingesteld worden of deze waarschuwing getoond moet worden. Wanneer deze parameter op waarde 1 (standaard) staat wordt de melding wel getoond. Waarde 0 toont de melding niet meer.
Onderhoud voorraad: 0-partijen onderdrukken op basis van opnamedatum
Met behulp van parameter 38 kan ingesteld worden dat partijen met een 0 aantal al dan niet getoond moeten worden. Het is nu ook mogelijk om de 0-partijen
op basis van de opname datum te onderdrukken. Stel parameter 2245 op waarde 1 in en alle 0-partijen met een opname datum voor het begin van het seizoen
worden niet getoond.
Beginstand voorraad vastleggen voor afsluiten seizoen (BASIS)
Voor een aantal bedrijven is het volgen van de goederenstromen een belangrijk onderdeel van Wintree. Op basis van diverse documenten kunnen mutaties
gedurende het seizoen wel in kaart gebracht worden. Probleem blijft de beginstand van de voorraad op een moment X. Via terugrekenen kan wel een beginstand bepaald worden maar dit is een lastige berekening. Om onduidelijkheden te voorkomen is er een optie beschikbaar waarmee, op ieder gewenst moment een ‘snapshot’ van de voorraad gemaakt kan worden. Deze snapshot exporteert de stand van de voorraad op het moment van uitvoeren naar Excel. Door het opslaan van deze Excel-sheets kan later altijd teruggekeken worden wat de voorraad op een bepaalde datum was.
Deze snapshot-optie is ook onderdeel van de standaard seizoensafsluiting. Zie issue 18005.
Neem contact op met TSD als U hiervan meerdere keren per jaar gebruik van wilt maken.
Seizoensafsluiting: extra opties beschikbaar (BASIS)
Voor het afsluiten van het seizoen zijn een aantal extra opties in de wizard beschikbaar:
1.Extra checkbox ' Indelingen verwijderen van verkoopregels die gehandhaafd blijven' op het tabblad Verkooporders. Hiermee worden de indelingen van alle
gehandhaafde verkoopregels verwijderd waardoor de gehele voorraad verwijderd of op 0 gezet kan worden.
2.Extra checkbox ‘Huidige stand van voorraad apart zetten’ op het tabblad Voorraad. Hiermee wordt de huidige stand van de voorraad, dus voordat alles
opgeschoond wordt, geëxporteerd naar Excel. Zie ook issue 18072.
Importeren van voorraad vanuit een Excel-bestand
Nieuwe voorraadpartijen kunnen vanuit een Excel-bestand geïmporteerd worden. Hiervoor is een nieuw importprofiel beschikbaar.
Neem contact op met TSD voor meer informatie over deze krachtige tool voor het beheren van voorraden.
Prijsaanvragen voor VARB direct vanuit een verkoopregel maken
Bij het gebruik van de module Treelinq II is het mogelijk om op basis van VARB marktvoorraden prijsaanvragen te maken. Naast het maken van de aanvragen
vanuit het menu Inzage voorraad kunnen nu ook direct vanuit een verkooporder prijzen aangevraagd worden. Hiervoor is op het tabblad Markt, van het Order
Entryscherm een extra invoerveld beschikbaar. Als hier een aantal wordt ingevoerd dan wordt de regel, net als bij het invoeren vanuit Inzage Voorraad, in
de aanvraagregels opgeslagen en kan vanuit daar verstuurd en verwerkt worden.
Adressen selecteren;: duidelijker zichtbaar welk type adres geselecteerd wordt (BASIS)
In de dropdownlijst voor het selecteren van een adres is een extra omschrijving toegevoegd. Hierdoor is duidelijk zichtbaar wel adrestype geselecteerd
wordt. Deze uitbreiding is in alle menu’s, waar door middel van een dropdownlijst een adres geselecteerd kan worden, beschikbaar.
Regels splitsen/verplaatsen: herberekenen prijs instelbaar (BASIS)
Met behulp van parameter 2248 kan ingesteld worden of bij het splitsen/verplaatsen van verkoopregels naar een andere klant de checkbox ‘Herberekenen
prijzen’ standaard aan of uitgevinkt moet zijn. De voorkeurwaarde van de checkbox is aangevinkt.
Gebruik catalogusprijzen in combinatie met basis prijs
Met behulp van parameter 1709 kon al ingesteld worden of de verkoopprijs in een offerte/verkooporder bepaald moest worden op basis van een bestaande
overlijst. Deze functie is nu uitgebreid met parameter 2310. Als deze parameter voorzien is van waarde 1 dan zal de standaard verkoopprijs uit het
assortiment in een verkoopregel gebruikt worden indien het gekozen artikel niet in de overlijst voorkomt.
Belading ook tonen als de order volledig is uitgeleverd
Als een verkooporder volledig in een werkbon is gezet dan is de belading in de verkooporder niet meer zichtbaar. Met behulp van parameter 2216 kan nu
ingesteld worden of de belading getoond moet worden op basis van de te leveren aantallen (default) of op basis van de volledige orderaantallen.
Extra informatie in dropdownlijst Verkooporders
In het menu Werkbonnen kan door middel van een dorpdown lijst een selectie op de beschikbare verkooporders gemaakt worden. De informatie per verkooporder is in deze lijst uitgebreid met het aantal nog te leveren planten en de waarde van deze planten.
Importeren bestellingen Intratuin (Greensystems) verbeterd
Verkooporders van Intratuin-winkels kunnen met een verbeterde importmethode als verkooporders in WinTree® worden opgenomen.
Neem contact op met TSD als U van deze verbeterde optie gemaakt wilt maken.
Afdrukken van adres-etiketten per werkbon (BASIS)
Er is een nieuw etikettype 'Werkbonkop etiket' (document 415) beschikbaar in de afdrukgroep Werkbonnen. Dit etiket kan vanuit een geopende werkbon of via
Bestand -> printen een adresetiket afdrukken op basis van het afleveradres van de werkbon.
Met behulp van parameter 1610 (waarde = 1) kan ingesteld worden dat het aantal af te drukken etiketten per afdrukopdracht aangepast kan worden. Normaal
kan dit aantal-veld niet aangepast worden. Met deze parameter aan kan dit wel aangepast worden.
Betalingsconditie: factuurteksten met behulp van @-codes instelbaar (BASIS)
Per betalingsconditie kan een bepaalde factuurtekst samengesteld worden. Deze tekst kan nu, net als bij het samenstellen van sluitteksten voor de factuur,
@-codes gebruiken. Dezelfde @-codes als bij de sluittekst voor de factuur kunnen nu ook direct in de conditie direct ingevoerd worden.
In de sluittekst van de factuur wordt de factuurtekst uit de gebruikte betalingsconditie met behulp van @8 vastgelegd.
Betalingscondities: extra optie voor bepalen vervaldatum (BASIS)
In het stamgegeven Betalingsconditie zijn verschillende opties om de vervaldatum van de factuur te bepalen. De bestaande opties is uitgebreid met de
instelling ‘Vervaltermijn cond. Afgerond eind van de maand’. Ook als factuurdatum vervaltermijn op de eerste van de maand uitkomt dan toch afronden naar
het einde van de maand.
Voorbeeld: factuurdatum 3-10-2014, vervaltermijn 45 dagen. Op basis van de nieuwe optie wordt de vervaldatum van deze factuur dan 3-10 + 45 = 17-11, dus
afronden wordt dit 30-11.
Koppeling extern boekhoudpakket; met facturen ook klanten/leveranciers exporteren
Tijdens het exporteren van verkoopfacturen t.b.v. een extern boekhoudprogramma is het nu ook mogelijk om direct de klanten en de leveranciers te
exporteren. In de export-wizard zijn hiervoor twee extra checkboxen aanwezig. Dit hoeft dan niet meer apart via het menu Bestand --> Exporteren gedaan te
worden. Deze optie is overigens ook nog steeds te gebruiken.
Inkoopaanbiedingen; Gewenste verkoopprijs muteerbaar
Via parameter 2283 kan ingesteld worden dat de kolom Gewenste verkoopprijs zichtbaar is in het menu Inkoop -> Inkoopaanbiedingen -> Onderhouden. De
bedragen in deze kolom kunnen in dit scherm ook aangepast worden.
Klachten: interne mail naar medewerker, ook firmanaam klant tonen
Bij het ontvangen van goederen m.b.v. scanners kunnen afgekeurde planten vastgelegd worden in een klacht. Bij de klachtenregistratie op de scanner kan
direct een e-mail verstuurd worden naar de verantwoordelijke inkoper. Deze e-mail is uitgebreid met de firmanaam van de klant waarop oorspronkelijk op
ingedeeld was. Ook het werkbonnummer zal in de e-mail meegestuurd worden.
Neem contact op met TSD door een e-mail te sturen naar support@tsd.nl .
Ontvangst goederen: aantal verbeteringen beschikbaar
Voor het menu Ontvangst Goederen zijn de volgende verbeteringen doorgevoerd:
1. Het laten staan van de onverwerkte regels als [Verwerken] wordt gebruikt. Instelbaar via parameter 2223.
2. Opname datum per regel zichtbaar en muteerbaar. Instellen via parameter 2224.
Met het instellen van deze parameter gaat de datum links onder in het scherm naar de ontvangstkop/-regels. De opname_datum gaat naar de partij zelf. Bij
wijziging van het ontvangen aantal (individueel per regel of meerdere via de knop [Alles]), wordt de datum links onderin het scherm opgenomen als
opname_datum in de betreffende regel(s). Uiteraard blijft dit veld per regel muteerbaar (als de parameter aan staat).
LET OP: indien intellen aan staat (par. 574) en de partij wordt ingeteld bij een reeds aanwezige, dan wordt de opname_datum niet bijgewerkt.
3. Partij stadium per zichtbaar en muteerbaar. In te stellen via parameter 2225.
4. Ontvangstlocatie terugzetten bij ontvangen van deelaantallen. In te stellen via parameter 2226.
Door het instellen van deze parameter wordt bij de eerste wijziging in de regel de waardes van de muteerbare velden opgeslagen in een werktabel. Wordt er
vervolgens een deelaantal ontvangen, dan wordt in de onderweg partij met het restant de waardes uit deze werktabel opgehaald en weer teruggezet in de
onderweg partij. Het gaat hier om de velden lokatie, kostprijs, tekst, datum_gereed, rij, rp_code, inkoop_als_eigen, tekst_extern, opname_datum en
stadium. Bij het sluiten van het scherm worden de aangelegde regels in de werktabel voor de aangemelde gebruiker gewist.
Inkoopaanbiedingen: optie ’Alleen goedkoopste’ ook op basis van IKKP
In het menu Inkoop -> Inkoopaanbiedingen -> Onderhouden is een checkbox ‘Alleen goedkoopste’. Met behulp van parameter 2240 kan ingesteld worden of de
goedkoopste regels bepaald moeten worden op basis van de kostprijs of de IKKP.
Tabblad Kontaktpersonen vergroot (BASIS)
Het tabblad Kontaktpersonen van het Onderhoud Relatiescherm is vergroot. Velden zijn verplaatst waardoor meer ruimte beschikbaar komt voor de huidige
velden maar ook voor verdere ontwikkeling in de toekomst.
Medewerkers: afwijkend e-mailadressen (BASIS)
In de gegevens van de medewerkers is het mogelijk om, naast het standaard e-mailadres, ook een afwijkend adres voor de Afzender en de BCC vast te leggen. Deze velden zijn alleen beschikbaar als de e-mails met behulp van SMTP verstuurd worden. Als parameter 1393 is ingesteld op waarde ABC dan wordt als afzender adres het afwijkende adres uit de medewerkerstabel gebruikt. Is dit veld leeg dan
wordt het standaard e-mailadres van de medewerker gebruikt.
Voor de bepaling van de BCC wordt gekeken of bij de medewerker een afw. E-mail BCC adres is opgegeven. Is hier een adres beschikbaar dan wordt dit adres
gebruikt. Is dit veld leeg dan wordt het standaard e-mailadres van de medewerker gebruikt. Zijn bij de medewerker geen e-mailadressen ingegeven dan wordt
het adres uit parameter 1247 gebruikt.
Kop- en Sluitteksten: overnemen uit stamgegevens of voorliggende verkooporder (BASIS)
Bij het samenstellen van de kop- en sluitteksten en de e-mailtekst is bij de volgende type documenten een extra checkbox ‘Deze tekst kopiëren…’
beschikbaar: 'Afroep', 'Verzendlijst', 'Werkbon, loodslijst' en 'Factuur'. Standaard staat deze checkbox (waarde opgeslagen in parameter 1831)
aangevinkt.
Indien de checkbox aangevinkt is dan zullen de kop- en sluitteksten van bijvoorbeeld de verzendlijst in de werkbon overgenomen worden van de verkooporder.
Is in de stamgegevens de tekst voor de verzendlijst aangepast, nadat de verkooporder al geboekt was, dan wordt dus de oude tekst voor de verzendlijst
gebruikt. Is de checkbox niet aangevinkt dan wordt bij het maken van de werkbon de teksten direct uit de stamgegevens gehaald. Hiermee wordt dus altijd de
laatst ingevoerde tekst uit de stamgegevens bij het afdrukken gebruikt.
LET OP: als de checkbox uitstaat dan heeft het dus geen zin om in de verkooporder al bijvoorbeeld een aangepaste tekst voor de verzendlijst in te voeren.
Deze wordt bij het maken van de werkbon dan overschreven door de standaard uit de stamgegevens.
Uitvoervoorkeur verder instelbaar
De uitvoervoorkeur van een relatie kan nu zowel op faxen als op e-mailen gezet worden. Hierdoor is de voorkeur van het document bepalend hoe het document uitgevoerd wordt. Indien zowel de relatie als het document voor beide is aangevinkt dan zal het document per e-mail verstuurd worden. Indien in Onderhoud Relaties -> Tabblad Communicatie een contactpersoon aan een document is gekoppeld kan per document ook de uitvoervoorkeur nog weer aangepast worden. Deze documentinstelling per relatie overruled de algemene voorkeuren van de relatie en het document.
Dashboard: grafieken tonen op basis van factuur en verkoopinformatie (BASIS)
Door het installeren van een klein programmaatje bestaat de mogelijkheid om statistische informatie door middel van grafieken zichtbaar te maken. op dit
moment heeft TSD 3 statistieken samengesteld:
1. een weekoverzicht van gefactureerde waarden waarbij de verschillende jaren met elkaar vergeleken kunnen worden (lijndiagram).
2. een overzicht van de verkoopwaarden van het lopende seizoen verdeeld over In order, In levering, Geleverd en Gefactureerd (donut diagram)
3. een overzicht van de top 10 best verkopende artikelgroepen (staafdiagram).
2015 zal voor TSD een proefjaar zijn voor deze nieuwe functie. Neem contact op als dit programma geïnstalleerd moet worden. Dan kan in 2015 ervaring
hiermee opgedaan worden. Aan het einde van 2015 evalueert TSD deze proef, met inbreng van de WinTree® gebruikers, en kan het aantal grafieken uitgebreid worden.
Neem contact op met TSD als u aan deze proef mee wilt doen.
Indeelscherm: meer regels zichtbaar in bovenste deel van het scherm (BASIS)
Het bovenste deel van het indeelscherm heeft nu standaard ruimte om 6 indeelregels direct te tonen.
Het beheren van documenten was in het verleden vaak een kwestie van printen en goed archiveren. Tegenwoordig worden steeds meer documenten direct per fax of e-mail verstuurd, maar ook klanten en leverancier sturen documentatie digitaal. De behoefte aan een goed systeem om al deze documenten digitaal te
kunnen archiveren en waarin het makkelijk is om documenten terug te vinden, groeit dan ook.
Veelal zijn programma’s die deze behoefte opvullen prijzig en daarbij zijn deze systemen niet makkelijk te koppelen aan WinTree®. Om deze reden heeft TSD
een Archief Systeem ontwikkeld. Dit programma voldoet in basis aan de wensen met het oog op archivering en zoekmogelijkheden.
Neem contact op met TSD als U deze functie wilt gaan gebruiken.
Medewerker opslaan die order ingevoerd heeft (BASIS)
Als Wintree opgestart wordt met een unieke gebruiker, dan wordt deze gebruiker bij het boeken van offertes, verkooporders, inkooporders alsmede bij het
aanmaken van werkbonnen en facturen automatisch in de database vastgelegd. Deze gebruiker wordt niet aangepast als een andere gebruiker een wijziging in
bijvoorbeeld een offerte maakt. Met behulp van een afdrukinstelling is het mogelijk om deze medewerker, met datum en tijd op verschillende documenten af te drukken.
Brieven als PDF versturen (BASIS)
Via de eigenschappen (rechter muisknop, optie Eigenschappen) van de menu’s Maken e-mail en verzenden Mailing kan ingesteld worden dat de geselecteerde
brief als PDF-bijlage meegestuurd wordt.
Overhalen omzetgegevens in taak te zetten
Met de extra module Statistieken is het mogelijk om omzetgegevens uit Bedrijfsadministratie over te halen naar Office Manager. Deze gegevens kunnen
gebruikt worden als selectie criteria bij het maken van selecties. Het overhalen van deze omzetgegevens moet handmatig gebeuren. Het is nu ook mogelijk om
het ophalen van deze gegevens via een taak te laten lopen.
Neem contact op met TSD als deze taak geactiveerd moet worden.
Offertes ook als omzetwaarde beschikbaar
Naast de verkoop, inkoop en gefactureerde waarde wordt nu ook de offerte waarde meegenomen in het overhalen van de omzetstatistieken vanuit
Bedrijfsadministratie naar Office Manager.
Taakoverzicht toont meer informatie van documenten uit Bedrijfsadministratie (BASIS)
Bij het afdrukken van een offerte, verkoopbevestiging en factuur vanuit Bedrijfsadministratie kan ingesteld worden dat er direct een taak in de bedrijfsagenda van Office Manager wordt vastgelegd. De gegevens in deze taak zijn uitgebreid met het offerte/verkooporder/factuur-nummer, de referentie en de koptekst. Daarnaast is in de taak ook een directe (blauwgekleurde) link naar het document beschikbaar.
Selectie adressen exporteren naar Google maps (BASIS)
In Google Maps bestaat een mogelijkheid een kaart op te slaan onder een eigen account. Je kunt op deze kaart markeringen opslaan (plaatsen, met
aanduiding). De lijst van te markeren adressen kan geïmporteerd worden. Vanuit een gemaakte selectie kan een exportbestand gemaakt worden welke dan in Google Maps geïmporteerd kan worden. Maximaal kunnen bij een gratis Google Account 100 regels geïmporteerd worden. Bevat de selectie meer als 100 regels dan zal een melding getoond worden met de vraag of de gebruiker Google Pro heeft. Met dit betaalde account kunnen 2000 adressen geïmporteerd worden.
De export optie is beschikbaar op het tabblad Resultaat -> [Akties].
Nieuwe certificaten Logius - Elektronische aangifte OB en Opgaaf IP (BASIS)
Tussen september en december 2014 zijn de PKI-certificaten van Logius (Nederlandse belastingdienst) vervangen. Deze certificaten worden gebruikt bij de
elektronisch aangifte OB en opgaaf IP.
Medewerkers: aan te leggen en in te stellen (BASIS)
Betaalboek, voorschot boeken met aanpasbare valuta (BASIS)
Met behulp van parameter 2237 is in te stellen of de valuta aanpasbaar moet zijn bij het boeken van voorschotten. Indien deze parameter aan staat, in
combinatie met module Vreemde Valuta, dan kan de valuta aangepast worden in het scherm Vooruitbetaling. Wordt de valuta aangepast dan zijn ook de velden
Dagkoers en Tegenwaarde EV zichtbaar en wordt de Tegenwaarde EV uitgerekend bij wijziging van bedrag / valuta / koers.
Let op: De layouts voor de documenten 120, Dagafsluiting en 250, Dagafsluiting herafdruk zijn aangepast (ivm afdrukken bedrag_vv). De lay-out van deze
lijsten moet via Bestand -> Instellingen -> Tabblad Lijsten per document opnieuw ingelezen worden. Selecteer hiervoor het document en klik op [lay-out
wizard]. Open in het geopende scherm het tabblad Extra en klik op [SQL Upgrade]. Bevestig de pop-up met Ja.
Afletteren van grootboekrekeningen(BASIS)
In het overzicht mutaties per grootboekrekening worden nu alle mutaties per rekening getoond. Voor sommige rekeningen (kruisposten) is het handig om aan
te kunnen geven of bepaalde posten tegen elkaar weg kunnen vallen (afletteren). Deze zouden dan standaard niet getoond hoeven te worden. Met behulp van parameter 2235 (door TSD in te stellen) is in het scherm mutaties per grootboekrekening in nu een kolom 'Afgeletterd' opgenomen waarmee posten individueel aan-/uitgevinkt kunnen worden. Onderin het scherm staat een checkbox waarmee aangegeven kan worden of alleen de niet afgeletterde posten getoond moeten worden (waarde wordt bewaard in parameter 2236). Via een mulitiselectie kunnen meerdere regels geselecteerd worden, middels de knop [Afletteren aan/uit] rechts onderin kunnen dan de vinkjes voor van de geselecteerde regels aan-/uitgezet worden.
C&C scherm; sortering instelbaar
Met behulp van parameter 2270 kan ingesteld worden dat de volgorde van de regels in het C&C menu op scanvolgorde (= invoervolgorde) of de standaard
volgorde van normale verkooporders (meestal plantvolgnummer, maatvolgnummer) gebruikt moet worden.